Jak zrobić blokadę różnicową

Jeśli chcesz wiedzieć, jak zrobić blokadę dyferencjału, to trafiłeś we właściwe miejsce. Dyferencjały znajdują się na osiach przednich i tylnych kół samochodu. Ich prawidłowe użycie zapewni Twojemu pojazdowi maksymalną moc na wszystkie koła i zwiększy napęd do przodu. Te proste narzędzia można znaleźć w większości centrów remontowych lub sklepów z narzędziami. Ale jak zrobić blokadę mechanizmu różnicowego?

Po pierwsze, musisz zrozumieć, czym jest mechanizm różnicowy. Mechanizm różnicowy to mechanizm używany w pojazdach 4WD do dystrybucji mocy na wszystkie cztery koła. Odblokowany mechanizm różnicowy sprawia, że Twój 4X4 jest bezużyteczny na śliskiej nawierzchni. Mechanizm ten utrzymuje dyferencjał w miejscu, dzięki czemu równa moc przechodzi przez wszystkie koła. W większości pojazdów będziesz miał jeden lub więcej mechanizmów różnicowych. Ale możesz nie wiedzieć, co robią i jak zainstalować jeden.

Aby zrobić blokadę mechanizmu różnicowego, będziesz musiał spawać wewnętrzne koła zębate pająka otwartego mechanizmu różnicowego. Metoda ta może wydawać się dość łatwa, ale może naruszyć skład metalurgiczny elementów. Ponadto, zespawany zespół może nie działać prawidłowo pod wpływem naprężeń. W takim przypadku będziesz potrzebował warsztatu, który oferuje usługi naprawy mechanizmów różnicowych. Jeśli jesteś mechanikiem, możesz skorzystać z tego przewodnika krok po kroku.

Blokady dyferencjału są dostępne jako urządzenia automatyczne lub wybieralne. Selektywne blokady pozwalają kontrolować, które koła obracają się, a które pozostają zablokowane. Selektywne blokady są poręczne, jeśli chcesz mocno zakręcić, ale może być konieczne użycie ich w pewnych sytuacjach. Blokady automatyczne nie są tak wygodne, jeśli jeździsz po nierównych, luźnych nawierzchniach. Jeśli nie jesteś pewien, możesz również kupić taki, który automatycznie blokuje się po zastosowaniu siły zakrętu.

Jeśli nie wiesz, jak zainstalować blokadę dyferencjału, sklep samochodowy może dostarczyć Ci niezbędnych części. Najważniejszą częścią blokady dyferencjału jest mechanizm blokujący. Gdy mechanizm różnicowy jest zablokowany, wszystkie koła obracają się z tą samą prędkością, niezależnie od trakcji. To zapobiega jedno koło od podnoszenia z ziemi, więc będziesz w stanie prowadzić swój samochód do przodu gładko i uniknąć bogged dół z kołami spinning.

Możesz również zainstalować ręczny blokadę dyferencjału z pomocą sprężarki powietrza. Jest to poręczne narzędzie, ponieważ może pomóc zwiększyć ciśnienie w oponach dla ciężkich ładunków i zdmuchnąć kurz podczas pracy. Inni ludzie używają jednak elektrycznej blokady dyferencjału. Tak czy inaczej, blokady dyferencjałów mogą sprawić, że Twój ute 4×4 stanie się potężnym koniem roboczym. Możesz się zastanawiać, czy naprawdę musisz zrobić blokadę dyferencjału.

Jedną z głównych zalet automatycznego mechanizmu różnicowego jest to, że pozwala on na normalne funkcjonowanie kół na asfalcie. W przeciwieństwie do otwartego mechanizmu różnicowego, automatyczne mechanizmy różnicowe blokują się podczas jazdy po linii prostej. System wykrywa, kiedy występuje wysoki moment obrotowy i zamyka mechanizm różnicowy. Chociaż nie jest to tak skuteczne jak blokada mechanizmu różnicowego, jest to lepsze rozwiązanie niż jazda samochodem z otwartym mechanizmem różnicowym. Chociaż automatyczne dyferencjały nie blokują kół w miejscu, dają taką samą korzyść.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top